NHL:ssä nähtiin lauantaina äärimmäisen mielenkiintoinen ottelu, kun NHL:n läntisen konferenssin kärkijoukkue Vegas Golden Knights isännöi suomalaisväritteistä Nashville Predatorsia. Ottelussa nähtiin melkoiset maalijuhlat ja ratkaisu haettiin vaiherikkaan ottelun varsinaisen peliajan jälkeen.
Nashville Predators nousi hienosti 4-2 -tilanteesta tasoihin kolmannen erän lopulla, mutta Vegas Golden Knights vei pisteet nimiinsä jatkoaikavoitolla 5-4 -lukemin. Bruce Cassidyn valmentaman Golden Knightsin sankariksi nousi kanadalaispuolustaja Nicolas Hague, jonka vastustamaton pommi siniviivasta upposi ohi Predatorsin maalilla pelanneen Kevin Lankisen. Maali oli isokokoiselle kanadalaispuolustajalle kauden toinen.
– Oli hienoa päättää peli näin. Sain kiekon hyvään paikkaan ja siitä oli mukava laukoa. Yritin vain vetää maalia kohden ja katsoa kuinka käy. Nyt kiekko meni maaliin, mikä oli tietysti nättiä, kommentoi Hague voittomaaliaan.
Predators saa yhdestä pisteestä kiittää ruotsalaishyökkääjä Filip Forsbergia. Forsberg iski ottelussa kolme maalia ja nosti kolmannen erän lopun kahdella osumallaan John Hynesin valmentaman joukkueen jatkoajalle. Predatorsin neljännestä maalista vastasi kanadalaispuolustaja Jeremy Lauzon. Lankiselle kertyi tappiosta huolimatta 27 torjuntaa.
Nic Hague absolutely wired home his first career @Energizer overtime winner!! ⚔️ pic.twitter.com/oMaF7E5dDh
— NHL (@NHL) December 31, 2022
Golden Knightsin maaleista varsinaisella peliajalla vastasivat Reilly Smith, Michael Amadio, Keegan Kolesar ja tehot 1+2 iskenyt Chandler Stephenson. Ilman Jack Eichelia pelanneen joukkueen tähtihyökkääjä Mark Stone teki esityön ottelussa kolmeen maaliin. Joukkueen maalilla Logan Thompson torjui jälleen vahvasti ottamalla 33 koppia.




